Thursday, August 28, 2008

EID dilemma | SEVENTEEN | K-Box






















It's 12.44AM & I just woke up after a very hectic day. Went to BluInc for an outdoor shoot/interview with SEVENTEEN (Any of you girls out there read that mag?) So panas outside! And head straight to the opening of K-Box with my new manager. Will reveal him/her soon. Feast on the photos! & don't forget to add me on Facebook!

P/s: I might be going back to cold Melbourne middle of next month. Siapa nak ikut? LOL

8 comments:

-amar- said...

wow..how did u know bout my blog at first place.hehe.shock u see.hehe.

imborntosing said...

Heheheh... I know everything! :-)
Have you bought my CD or not? Hehehehe

Ayyman Rahim said...

nak ikut! haha

-amar- said...

still...blur here!huhu.

imborntosing said...

Ayyman! nak ikut pergi mana?? loll

Amar apsal blurrr??? LOL

-amar- said...

nothin..huhuhu.
well..thnk u for reading my blog..
nnt i'll put u in my headline k.hehe.
did u read yesterday (28/8/2008) harian metro? there is this one topic yang macam ckp pasal u :(

-amar- said...

i paste it for u..macam jer la:

"Artis ini pernah menuntut di luar negara dan baru kembali ke tanah air dan berpeluang menyertai program realiti itu. Jadi dia beritahu kepada rakan SS, lidahnya kelu untuk bercakap Melayu. Maka SS pun teringin juga hendak tahu, berapa lama dia menetap di luar negara sehingga tidak fasih lagi berbahasa Melayu. Nak kata artis itu mempunyai darah campuran mat saleh, SS rasa tidak juga kerana wajahnya sebiji orang Melayu. Lagipun SS kenal benar keluarganya.

Dia juga beritahu rakan SS keluarganya pernah berhijrah ke luar negara. Lupa pulak rakan SS hendak siasat di negara mana.

Baguslah kalau macam itu. SS tumpang bangga kerana artis kita sekarang ramai yang cerdik pandai. Dengan itu, SS berharap semoga persada seni kita semakin gah di pandang masyarakat. Orang pandai, mesti ada banyak idea untuk memartabatkan lagi industri hiburan negara. Itulah andaian SS yang bersekolah atap saja.

Tetapi, itulah dunia ini kecil saja. Kalau hendak mereka cerita pun, perhatikan orang sekeliling sama. Bak kata orang tua-tua, cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar.

Baru-baru ini, ketika artis itu datang ke pejabat SS kerana ada sesi fotografi dia terkejut badak kerana bertembung dengan rakan lamanya. Rupanya dia pernah menuntut dengan rakan sepejabat SS di sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA).

Selepas artis itu balik, rakannya itu terus bertemu SS dan beritahu yang mereka dulu pernah belajar di universiti sama. Selepas mendapat diploma di pusat pengajian tinggi itu barulah dia menyambung pengajian di luar negara. Itu pun tak lama, adalah dua tiga tahun. Begitu pulak ceritanya.

SS ingatkan dia dilahir dan dibesarkan di sana. Hai! baru setahun dua menetap di luar negara dah tak reti cakap Melayu. Kalau terasa diri itu hebat sangat, mengapa tak masuk pertandingan program realiti di luar negara saja? Menurut rakannya itu lagi, sebelum ini dia tidak pernah tahu yang keluarga artis itu pernah berhijrah ke luar negara.

Sekarang ini artis itu sedang rancak mempromosikan mini albumnya dan caranya yang suka menunjuk-nunjuk membuatkan kebanyakan rakan SS kurang menyenanginya. Malah sebelum ini, SS dengar ada yang merungut mengenai pengurus artis itu yang bersikap keterlaluan dengan wartawan. Artis itu baru hendak bertatih, jadi jangan minta yang lebih-lebih. Tahulah wartawan hendak buat panjang mana ceritanya dan hendak letak di muka surat mana.

Atau mungkin artis dan pengurusnya itu belum mengerti rentak dunia hiburan yang sebenar. Prinsip rakan SS mudah saja, kalau dah banyak songeh sangat, kita orang ‘bo layan’ saja. Ramai lagi artis lain kita orang boleh tampilkan dalam akhbar dan majalah masing-masing."

imborntosing said...

Yeah, I dah baca dah.

I ada dapat satu text mesej daripada wartawan daripada suratkhabar yg sama. Dia tulis ni sbg kata2 semangat untuk I:
"It's ok to get a lil' affected syg. But da Iz that I know bkn sj tau dan sedar bakat yg dia ada but also muka dia tebal mcm tembok bsr cina. Pegi jahanam dgn komen2 begitu as long as ia membina dan bkn membunuh kerjaya...it's a rough ride being an artist so cheer up n jgn lupa jumaat"

Itulah komen yg i dapat dari salah seorang wartawan dari akhbar yg sama. Iz rasa ramai org salah tafsir information yg Iz bagi and semua kene twist, tapi biasa la...

Sabar... sabar :-)